اسکات موریسون: بازگشایی مرزها برای دارندگان ویزاهای تحصیلی و مهارتی از هفته آینده

🔻🔻🔻

مرزهای استرالیا از هفته آینده به روی دانشجویان بین‌المللی، دارندگان ویزا های مهارتی و بشردوستانه به شرط واکسیناسیون کامل باز خواهد شد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت که دارندگان ویزا از ابتدای دسامبر بدون نیاز به درخواست معافیت سفر می‌توانند وارد استرالیا شوند.

وی افزود: بازگشت کارگران ماهر و دانشجویان به استرالیا، مرحله مهمی در مسیر بازگشت استرالیا به زندگی طبیعی است.

علاوه بر ویزاهای دانشجویی و کارگران ماهر، دارندگان ویزاهای پناهندگی و ویزای کار تعطیلاتی نیز مجاز به ورود خواهند بود.
کارن اندروز، وزیر کشور استرالیا نیز گفت که پذیرش مسافران از کشورهای ژاپن و کره جنوبی، می‌تواند به بازیابی صنعت گردشگری کمک کند.

وی افزود: ما روی آمار ۲۰۰ هزار نفر ورودی حساب می‌کنیم، آمار ممکن است بیش از این باشد؛ ولی ما سعی داریم در سریع‌ترین زمان ممکن، بیشترین تعداد افراد را در استرالیا بپذیریم.

نرخ مهاجرت به استرالیا، پس از بسته شدن مرزها از ماه مارس سال گذشته به شدت کاهش یافت و اکنون، بسیاری از صنایع با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند.
قرار است میزان پذیرش مهاجر از اول دسامبر به حدود ۲۰۰ هزار نفر برسد؛ اما هنوز مشخص نیست که در هر منطقه چه تعداد سهمیه برای پذیرش مهاجران جدید اختصاص داده می‌شود.

هم اکنون ۷۹۶۰۰ سهمیه در دسته ویزای کارگران ماهر، ۱۳۷۵۰ سهمیه در برنامه بشردوستانه در نظر گرفته شده و محدودیتی هم برای پذیرش ویزاهای دانشجویی معین نشده است.

البته شرط واکسیناسیون کامل برای افراد ورودی همچنان ضروری است.

دانشجویان بین‌المللی واکسینه که دارای ویزای معتبر باشند، دیگر برای سفر به استرالیا نیازمند درخواست معافیت نخواهند بود؛ اما باید مقررات قرنطینه را بر اساس ایالت/قلمرویی که به آن وارد می‌شوند، رعایت کنند.

در مناطقی که مقررات سفر بدون نیاز به قرنطینه اجرا می‌شود، دانشجویان بین‌المللی جزو محدودیت سقف پذیرش مسافران خارجی محاسبه نخواهند شد.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز

  • ویزای استرالیا
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top