انجمن مهندسین استرالیا (Engineers Australia)

انجمن مهندسین استرالیا (Engineers Australia)

انجمن مهندسین استرالیا یکی از سازمانهای تخصصی تعیین صلاحیت و ارزشیابی متخصصین رشته‌ های مهندسی (باستثنای معماری و کامپیوتر) به شمار میرود. این سازمان خدمات مربوط به آموزشهای حرفه‌ای و دوره های تخصصی مهندسی در کشور استرالیا را بر عهده دارد. همچنین صدور  ارزشیابی مدارک تحصیلی و تایید صلاحیت کاری متقاضیان مهاجرت به کشور استرالیا به عنوان اولین گام در مسیر مهاجرت از طریق مهارت در رشته ‌های مهندسی بر عهده این سازمان است. این سازمان در عین حال دوره ‌های مربوط به اصول مدیریت پروژه، اخبار مربوط به فرصت های شغلی و تحلیل بازار کار استرالیا را به‌ صورت مستمر در اختیار اعضای انجمن و سایر علاقمندان قرار میدهد.


ارزشیابی مهارت برای مهاجرت   (Migration Skill Assessment)
ارزشیابی مدارک تحصیلی و سوابق کاری یکی از مهمترین بخشهای فعالیت سازمان مهندسین استرالیا است. جهت ارزشیابی، فرد متقاضی دست کم میبایست دارای مدرک کارشناسی، 1 سال سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی و حداقل  (IELTS 6) در هر مهارت آکادمیک یا General باشد.
 به ‌لحاظ سیستمهای آموزشی، سه سیستم  Washington Accord, Dublin Accord و Sydney Accord مورد تایید سازمان مهندسین استرالیا بوده و تعیین صلاحیت و ارزشیابی فارغ التحصیلان منطبق با این سه سیستم آموزشی به روش متفاوتی صورت می گیرد. برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌‌های دیگر (از جمله دانشگاههای ایران)، فرد متقاضی میبایست اقدام به ارائه‌ گزارش بیان صلاحیت ها  (Competency Demonstration Report - CDR) نماید. این گزارش شامل ارسال مدارک تحصیلی، سوابق کاری مطابق با فرمت مورد تایید انجمن مهندسین و در نهایت ارائه ‌ی سه گزارش از سه پروژه صورت گرفته توسط فرد متقاضی است. توجه به جزئیات و در نظر گرفتن معیارهای اعلام شده از سوی انجمن در تایید یا رد صلاحیت متقاضیان نقشی حیاتی و کلیدی ایفا می کند و طبعاً راهنمایی و مشاوره های یک کارشناس با تجربه در کسب موفقیت برای اخذ‌ ارزشیابی با بالاترین امتیاز ممکن بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
فرایند ارزشیابی در این سازمان به صورت کاملا آنلاین صورت میگیرد و بررسی کلیه ‌ی پروندهای کاغذی از تاریخ 1 ژانویه 2016 متوقف  شد. فرایند ارزشیابی بطور میانگین 16 هفته‌ کاری به طول خواهد انجامید اما انجمن مهندسین استرالیا جهت تسریع در ارائه برگ نامه‌ ارزشیابی به متقاضیان، در صورت تمایل با اخذ هزینه ‌ای مجزا، صدور برگه‌ ی ارزشیابی را ظرف 20 روز کاری به انجام خواهد رساند.

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top