زندگی در استرالیا

زندگی در استرالیا

طبیعت تماشایی استرالیا٬ محیط چند ملیتی٬ مردم مهربان و ترکیب آب و هوا و نحوه زندگی٬ آن را به یکی از بهترین مکانهای توریستی دنیا تبدیل کرده است. محیط منحصر به فرد استرالیا دارای گیاهان٬ حیوانات و پرنده های محلی بسیاری است که هیج جای دیگری در دنیا وجود ندارد. آب و هوای اکثر شهرهای استرالیا حالت مدیترانه ای دارند طوری که در استرالیا دمای هوا زیر صفر درجه نمی رسد. بارش باران در اکثر فصول وجود دارد و برف تنها در برخی از مناطق آن هم در ارتفاعات و به اندازه خیلی کم مشاهده می شود. این امر باعث می شود تا بسیاری از مردم دنیا جهت فرار از زمستان سرد کشورهای خود (مخصوصا کشورهای نیمکره شمالی) به استرالیا بیایند و تعطیلات خود را در کنار سواحل زیبای استرالیا سپری نمایند.

جنبه های مثبت زندگی
كشور استرالیا دارای آب و هوای گرم و آفتابی است؛ آفتاب از نظر روان شناسان به انسان احساس آزادی می دهد. نرخ دستمزدها در استرالیا بالا است.
شرایط كار در استرالیا بهتر از كشورهای اروپایی است.
قیمت های زمین و ملک پایین تر از كشورهای اروپایی است.
استرالیا رهبر علمی جهان بخصوص در پزشكی و صنایع تكنولوژی است.
كشور استرالیا به خاطر ملیت های مختلف از تنوع فرهنگی برخوردار است.
کار در استرالیا
در حال حاضر استرالیا بعلت رشد اقتصادی بی نظیر خود در سالهای اخیر دارای شرایط کاری بسیار خوبی می باشد. البته بازار کار برای برخی از رشته های تخصصی بهتر از سایرین می باشد(MODL)  و این با توجه به نیازهای روزمره استرالیا تعیین می شود. اکثر کسانی که می خواهند به استرالیا بیایند اولین نگرانیشان مسئله کار است. باید خاطر نشان شد که با توجه به بازار کار خوبی که وجود دارد شما خواهید توانست کار مورد نظر خود را بیابید اما چندین فاکتور در طول زمان جستجو و انتظار شما موثر است.
اولین و مهمترین فاکتور تسلط شما به زبان انگلیسی و آشنایی شما به لهجه محلی استرالیا می باشد. هر چقدر تسلط شما به زبان بیشتر باشد شما سریعتر می توانید اطلاعات و دانش خود را به کارفرما نشان دهید و توانایی های و شرح حال خود را بیان کنید. به عبارت دیگر بسیاری از کارفرماها می خواهند که کارمندی را انتخاب نمایید که راحت تر در محیط کار با بقیه همکاران ارتباط برقرار کند. معمولا سفارش ما اینست که برای دوران بیکاری خود به مقدار کافی پول به همراه داشته باشید تا بتوانید خود و خانواده را پشتیبانی کنید.
دومین عامل مهم برای یافتن کار اینست که شما دارای سوابق کاری مرتبط با رشته خود باشید. لزومی ندارد که این سوابق حتما در استرالیا باشد. شما بایستی سوابق کاری خود را در رزومه خود بصورت دقیق و واضح ذکر نمایید. به عبارت دیگر داشتن یک رزومه کامل و خوب به شما کمک خواهد کرد که سریعتر کار پیدا نمایید. البته تنوع کار در استرالیا خیلی زیاد است و شما اگر تمایل داشته باشید می توانید برای شروع در کار های غیر مرتبط با رشته خود مشغول بکار شوید و بعد از یافتن کار مورد نظر خود٬ تغییر کار دهید. حداقل نرخ پرداختی برای یک کار 20 دلار در هر ساعت می باشد که این مبلغ برای پرداخت هزینه های زندگی کافی است. برای یافتن کار شما می توانید به وب سایتهای کاریابی مراجعه نمایید. همچنین شما می توانید در روزنامه های هفته ای جستجو نمایید. از جمله وب سایتهای کاریابی www.seek.com.au می باشد. همچنین بسیاری از شرکتها و ادارات دارای وب سایتهای شخصی خود می باشند که مشاغل مورد نیاز را در آن لیست می کنند. اولین قدم برای گرفتن کار آماده کردن رزومه است و سپس شما بایستی برای کار های مختلف رزومه خود را ارسال نمایید. در صورتی که رزومه شما با شرایط کاری مورد نظر کارفرما یکی باشد با شما تماس خواهند گرفت تا برای مصاحبه قرار ملاقاتی تنظیم گردد. هرچه زبان را روانتر صحبت کنید احتمال یافتن کار مناسب تری دارید.در مجموع کار فراوان است فقط اندکی دوندگی میخواهد.

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top