زبان مردم استرالیا

زبان مردم استرالیا

اولین سدی که در پیش روی یک مهاجر غیر انگلیسی زبان در استرالیا وجود دارد، آگاهی یافتن از کلیه قوانینی است که باید در زندگی روزمره التزام و پایبندی خود را به آن نشان دهد،‌ در غیر این صورت هرگز با دیگر اقشار جامعه همگون نخواهد شد. بهمین خاطر برای آگاهی یافتن از قوانین استرالیا، دانستن زبان انگلیسی از واجبات است و کمک شایانی در ادغام فرد در جامعه جدید خود می نماید.
دانستن زبان انگلیسی عملا شاه کلید ورود به تمامی ارکان جامعه در استرالیاست. دولت استرالیا فهرست کاملی از کارهایی که مهاجران تازه وارد باید به انجام رسانند منتشر کرده، اما در حقیقت به دلیل اینکه انجام هر یک از این کارها نیاز به دانش زبان در آن حوزه خاص دارد عمل کردن به این فهرست چالش های بسیاری برای مهاجرین به همراه دارد. افتتاح حساب بانکی، گرفتن شماره بیمه مالیاتی، ثبت نام در طرح های درمانی، اجاره مسکن و ... از جمله کارهایی است که مهاجر باید در بدو ورود خود اقدام نماید.

دستور و واژگان :
زبان، مجموعه ایست از واژگان و دستور زبان، یعنی دستور مربوط به چگونگی استفاده از واژگان. مثلا در زبان انگلیسی، فاعل، فعل و مفعول به ترتیب اجزای تشکیل دهنده یک جمله هستند. زبان بومیان استرالیا، مانند زبان یونانی و لاتین، دارای دستورزبان بسیار پیچیده و هزاران واژه است. بدین ترتیب، برخلاف برخی، زبان بومیان استرالیا، زبانی بدوی نیست. درزبان بومیان استرالیایی نه تنها افعال بلکه اسامی نیزدارای پسوندهای مختلف میباشند. بطورمثال، اسامی که فاعل جمله هستند دارای پسوند ویژه ای بوده که نمایانگر آنست که اسم مورد نظر، فاعل جمله می باشد و اسامی که نقش مفعول جمله را بعهده دارند، بدون پسوند بکار برده می شوند . برخی از واژگان، در همه زبانهای بومی استرالیا، مشابه و مشترک هستند. برخی از این واژگان، نام هایی هستند ازقبیل jina به معنی پا و mala یا mara به مفهوم دست و mayi بمعنای غذای گیاهی، و افعالی چون pu بمعنای به هدف خوردن و به هدف زدن وka  بمعنی حمل کردن و nya یعنی دیدن .
این تشابه بین زبان های مختلف، در مورد برخی از قواعد دستوری مربوط به این زبان ها نیز صادق می باشد. در بسیاری از زبانهای بومی، بطور نمونه lu- و در برخی دیگر از این زبان ها ngku- پسوند نام هاییست که نقش فاعل را در جمله بعهده می گیرند. همان گونه که اغلب زبانهای متداول، از اروپا گرفته تا شمال هندوستان، مثل زبانهای انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، یونانی، روسی و فارسی و هندی و غیره ... ریشه از زبان هندو- اروپایی گرفته اند، زبانشناسان براین باورند که تمام زبان های بومی استرالیا، ریشه از یک زبان بومی گرفته که درنواحی میانی سواحل شمالی استرالیا و در حوالی شهرDarwin  رایج بوده است .

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top